کد خبر 463898
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰

جنگنده‌های ترکیه‌ای یکشنبه شب در پاسخ به حمله خونبار پ‌ک‌ک به کاروان نظامیان این کشور،‌ مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع کردی می‌گویند جنگنده‌های ترکیه‌ای یکشنبه شب بار دیگر مواضع گروه پ‌ک‌ک را بمباران کرده‌اند.

حمله هوایی به مناطق ساعتی پس از آن صورت گرفت که پ‌ک‌ک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله به گروهی از نظامیان ترک، دستکم 15 نفر از آن‌ها را کشته و مقادیر زیادی مهمات و تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته است.

بر اساس بیانیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک)، اعضای این گروه، در حمله‌ای که خبرگزاری رویترز آن را خونبارترین تهاجم پ‌ک‌ک به نظامیان ترک از ماه جولای توصیف کرده، یک کاروان خودروهای زرهی ارتش ترکیه در منطقه «یوکسکوا» واقع در استان «حکاری» در جنوب شرق این کشور، را هدف قرار داده‌اند.

در پی این حمله، جنگنده‌های ترکیه‌ای که از ماه گذشته عملیات علیه پ‌ک‌ک را از سر گرفته‌اند، بار دیگر مواضع این گروه از جمله محل استقرار مهاجمین را هدف قرار داده‌اند.

ارتش ترکیه هنوز تعداد دقیق تلفات خود را اعلام نکرده است، با این حال در بیانیه پ‌ک‌ک آمده است: «حمله‌ای که از چند جانبه صورت گرفت، به مرگ 15 سرباز و ضبط مقادیر زیادی تسلیحات، منجر شد.»

تلویزیون ترکیه ساعتی پس از حمله تازه پ‌ک‌ک، با قرائت بیانیه رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر این کشور، وقوع این حادثه در استان حکاری، واقع در نزدیکی مرز ایران و عراق،‌ را تائید کرد، اما به تعداد کشته‌های این حادثه اشاره‌ای نکرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    ایشالله این روانی هر چی بدبختی سر مردم بی دفاع سوریه اورده .سر کشور خودشم بیاد.بابا از این موقعیت بهتر گیر نمیاد ایران باید پکک رو مجهز کنه تا روزگار این فاشیستا رو سیا کنه
  • ایران ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    ایران از تروریست ها هیچ وقت حمایت نمی کنه اگر لازم باشه رودررو ترکیه را در هم می کوبیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس